Burun estetiği  bir anlamda rekonstrüktif nazal cerrahidir. Kulak burun boğaz anabilim dalının temel ameliyatlarından biridir. Burun öncelikle fonksiyon olarak  görevini iyi yapmalıdır. Nefes alma, havayı nemlendirme ve yabancı partiküllerden temizleme burunun asıl görevleridir. KBB olarak burun içinde sinüzit, septum deviasyonu, alt konkan hipetrofileri gibi patolojileri gerek medikal gerek operasyon olarak tedavi ederken muhakkak burun dışı anatomisine detaylı olarak bakmaktayız. Burun dışında aksta eğrilik, burun dışında aşırı kemik, burun ucunda deformasyonlar aynı zamanda burun içi fonksiyonlarını da etkileyebilir. Burun dışını gerek kozmetik, gerek fonksiyonal açıdan düzeltmenin doğru zamanı içini düzeltirken olmaktadır. Burun içi ve dışı bir bütündür. Burun estetiği ameliyatları ağrılı ameliyatlar değildir, 7 gün alçı 2 gün burun içi tamponu gerektirir. Açık teknik ile burun estetiği burun ucuna ve septuma tüm olarak daha hakim olunduğundan tercih edilmektedir.

Rinoplasti Ameliyat Öncesi ve Ameliyat Sonrası Bakım

•  Operasyon öncesi, anestezi doktorunuz tıbbi sağlık taramanızı ve ameliyatla ilgili tahlillerinizi yapar. Ameliyattan önce yapılabileceği gibi sabah erken saatte ameliyat olmayacaksanız herhangi bir sağlık probleminiz yok ise aynı gün içinde gerçekleştirilebilir.
  • Operasyonun hemen öncesinde grip, nezle, soğuk algınlığı gibi rahatsızlıklar, uçuk çıkarmış olmak operasyon için engeldir. Anestezi kontrolünde, sizin önemsemediğiniz herhangi bir ayrıntı önemli olabilir. Bu nedenle, her bilgiyi doktorunuzla paylaşmanız önemli bir detaydır.
  •  Daha önce burun ameliyatı olduysanız bunu doktorunuza mutlaka söylemelisiniz. Daha önce geçirdiğiniz ameliyatlar sizin için önemsiz görünse de ameliyatınızın seyrini etkileyebilir. Ameliyat öncesi her detayı doktorunuzla paylaşmalısınız. Burun operasyonlarında açık ve kapalı teknikler bulunmaktadır. Hangi teknikle yapıldığı doktorunuzun size uygun göreceği şekilde seçimidir.
  •  Kullandığınız ilaçlar varsa, bunları muayene sırasında doktorunuza söylemelisiniz. Anestezi doktoru muayenesinde de anestezi doktoruna eksiksiz ilaçlarınızı belirtmelisiniz. Eğer sürekli kullanılan tansiyon, şeker ilacı gibi ilaçlar varsa bunlar bir yudum su ile çok erken alabilirsiniz.
  •  Kan sulandırıcı ilaçlar ve gıdalar tüketmemelisiniz. Ameliyatınız’dan en az 10 gün önce Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanmayı doktorunuza danışarak kesmelisiniz.

Ameliyat Sonrası Erken Dönemde Yapılacaklar

• Hasta ameliyattan sonra en erken 3 saat sonra su içebilir. Gıda alımı ise ameliyattan çıktıktan en erken 4 saat sonra olmalıdır. • Burnunuzda tampona bağlı olarak burun tıkanıklığı, hapşırma hissi, pembe renkli veya hafif kırmızı kan sızıntısı, hafif bir baş ağrısı, gözlerinizde sulanma gibi yakınmalarının olması doğaldır. Bu yakınmalar tampon alındıktan sonra azalacak ve 1 hafta içinde de kaybolacaktır. • Ameliyatın olduğu gün ve ertesi gün ameliyat sırasında yutulan kan nedeburun kemiğini ile büyük abdest siyah renkli gelebilir veya ameliyat günü hasta kahve telvesi şeklinde kusabilir. Endişe etmeyiniz. Olay birkaç gün devam ederse hekiminize bildiriniz. Tamponlarınız alınıncaya kadar istirahat ediniz . Kendinizi iyi hissetseniz bile aşırı egzersizden, yorucu günlük faaliyetlerden sakınınız.

Tamponlarınız alındıktan sonra

• Burnunuzun içindeki yaraların geçmesinin ve burun içi ödeminin azalmasının 3-4 haftada olacağını hatırlayınız. Bu yüzden burnunuzda tamponlar alındığında tıkanıklık olabileceğini unutmayınız. • Yara iyileşmesi sırasında burun içinde aşırı kabuklanmalar olabilir. Bu durum için .okyanus suyu spreyleri ve nasal nemlendiricileri eczaneden temin edebilirsiniz. • Sümkürme işlemi 2-3 hafta kadar yapılmamalıdır. • Eğer konka (burun içi et) küçültmesi cerrahi olarak yapılmışsa doktorunuzdan habersiz burun içi yıkama ve sümkürme işlemi 3 hafta süreyle yapılmamalıdır. Aksi takdirde burun kanaması ortaya çıkabilir. • Tamponlar alındıktan sonra burun içi iyileşirken yapışıklıklar olmasını engellemek, kabukları temizlemek ve yara iyileşmesini kontrol etmek için haftada bir olmak üzere birkaç kez pansumana çağrılabilirsiniz. Tamponlar alındıktan sonra pansuman için randevularınıza uyunuz. Detaylı Bilgi İçin Arayınız

admn