Burun Eğriliği

Burun Eğriliği , burunun içerisinde önde kıkırdak, arkada kemikten oluşan bir yapı mevcuttur. İdeal burun septumu (kemiği), tam ortada bulunan ve burnun sağ ve sol boşluğu eşit uzaklıkta ve büyüklükte birbirinden ayıran yapıdadır. Burun kemiği eğriliği dediğimiz sorun, bu yapının ortadan kaymasıyla oluşur. Doğum sırasında veya sonradan gelen darbelerle ya da kalıtsal olarak bu yapıda sağa, sola kaymalar veya kırılmalar oluşabilir. Burunda dışarıdan da eğrilik olabileceği gibi, dışarıdan tamamen düzgün görünen bir burunda da kemik eğriliği (deviasyon) bulunabilir. Eğrilik, hafif olabileceği gibi bazı hastalarda tıkanıklık oluşturacak derecede belirgin olabilir. Pek çok kişide burun eğriliği dışarıdan kolayca fark edilebilir. Ancak bazı kişilerin burunları dışarından normal görünse de iç kısımlarda görünmeyen kemik eğriliği (deviasyon) bulunabilir.

Burun  eğriliğinin belirtileri ve oluşturduğu şikâyetler nelerdir?

Burun eğriliği aşağıdaki şikâyetlere neden olur:
  • En sık görülen belirti burun tıkanıklığıdır. Tıkanıklık, geceleri daha fazla hissedilebilir.
  • Horlama, çabuk yorulma, baş ağrısı, geniz akıntısı, öksürük gibi şikâyetlerle hastayı rahatsız edebilir ve hastanın rahat nefes almasını engeller.
  • Geceleri ağızdan nefes alma nedeni ile solunum havasının nemi ve ısısı ayarlanamaz ve farenjitin ortaya çıkışını kolaylaşır.
  • Tıkanıklık, sinüslerin normal çalışmasını engelleyerek sinüzite; oluşturduğu geniz akıntısı ile de larenjit ve bronşite yol açabilir.
  • Burundan yetersiz nefes almak, özellikle ileri yaşlarda oksijen alınmasını azalttığı için akciğer ve kalp hastalıklarının oluşmasına veya mevcut hastalığın iyileşmesinin zorlaşmasına neden olabilir.

Tel: +90 530 135 0455